Αλλαγές σε δρομολόγια του ΟΑΣΘ!


Περιοχές των δήμων Ευόσμου και Πυλαίας, που σήμερα δεν εξυπηρετούνται από αστικά λεωφορεία, σχεδιάζει να καλύψει ο ΟΑΣΘ με την ίδρυση δύο τοπικών λεωφορειακών γραμμών.

Την ίδια ώρα, σκοπεύει να ενισχύσει τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της λεωφορειακής γραμμής Πολίχνη – Αριστοτέλους (29), με τη δρομολόγηση ενός επιπλέον λεωφορείου, αλλά και να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση της λειτουργίας γραμμών, συνδέοντας επιπλέον περιοχές, όπως την Καλαμαριά με το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής. 

Εύοσμος - Πυλαία

Ο Εύοσμος αποτελεί έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους οικιστικά δήμους, με σχεδόν όλη τη Νέα Πολιτεία να μην εξυπηρετείται από τα αστικά. Με τη νέα τοπική λεωφορειακή γραμμή Ευόσμου, που σχεδιάζει να ιδρύσει ο ΟΑΣΘ, θα εξυπηρετείται η περιοχή που βρίσκεται δυτικότερα (άνωθεν) της εσωτερικής περιφερειακής οδού, η οποία θα συνδέεται με το τέρμα των λεωφορειακών γραμμών Εύοσμος – Αριστοτέλους (21) και Κάτω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους (32). 

Χωρίς αστική συγκοινωνία παραμένει μέχρι σήμερα και ένα σημαντικό τμήμα της επέκτασης σχεδίου του δήμου Πυλαίας, ανατολικά της οδού Αλλατίνη, το οποίο πρόκειται να εξυπηρετηθεί από τη δεύτερη τοπική λεωφορειακή γραμμή που θα ιδρύσει ο ΟΑΣΘ. Η γραμμή αυτή θα συνδέει τους τερματικούς σταθμούς της Χαριλάου, δηλαδή τις γραμμές Χαριλάου – Ν. Σ. Σταθμός (10) και Χαριλάου – Θέρμη (66), με τον τερματικό σταθμό της Πυλαίας και τη λεωφορειακή γραμμή Πυλαία – Ν. Σ. Σταθμός (11). 

Κάθετη γραμμή

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, πρόκειται να ιδρυθεί μία ακόμη νέα γραμμή σε αντικατάσταση της γραμμής Νέα Κρήνη – Κοιμητήρια (4). Η πρόταση τροποποίησης γίνεται με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινουμένων στην ευρύτερη περιοχή του δήμου Καλαμαριάς, με τον ΟΑΣΘ να αναλαμβάνει, σε μεγάλο βαθμό, την κάλυψη της καταργημένης δημοτικής συγκοινωνίας. Η γραμμή θα είναι μία, αλλά θα εκτελεί δύο αντίρροπες, κυκλικές διαδρομές, που, ουσιαστικά, θα ενώνουν την Καλαμαριά με τη Σχολή Δικαστών, την Κρήνη, τη Βούλγαρη, τα Κοιμητήρια, το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, τη Γερμανική Σχολή και τη Μαρίνου Αντύπα. Επιπλέον, θα συνδέονται οι τερματικοί σταθμοί των γραμμών 5, 6, και 7 με τον τερματικό σταθμό στη Νέα Ελβετία (γραμμές 10 και 66), το σταθμό στη Βούλγαρη (γραμμές 31 και 36), ενώ η γραμμή θα διέρχεται και από στάσεις πολλών άλλων γραμμών (2, 3, 8, 33, 39 και 78). 

Συχνότητα

Αλλαγές στη διαδρομή προτείνονται για τη γραμμή Πλατεία Ελευθερίας – Χίλια Δέντρα (24), η οποία εξυπηρετεί το δήμο Αγίου Παύλου -πλην της περιοχής της Ευαγγελίστριας- και τα Χίλια Δέντρα με συχνότητα 20 λεπτών. Ο ΟΑΣΘ προτείνει την τροποποίηση του δρομολογίου, ώστε τελικά να συνδέεται η Ευαγγελίστρια με το διοικητικό της κέντρο -το δήμο Αγίου Παύλου- και το πανεπιστήμιο, αλλά και να βελτιωθεί η συχνότητα εξυπηρέτησης. Ουσιαστικά, η νέα γραμμή θα είναι κάθετη και η χάραξη θα συνδέει τα Χίλια Δέντρα με το θαλάσσιο μέτωπο και τους σημαντικότερους οδικούς άξονες της πόλης (Αγίου Δημητρίου, Εγνατία, Τσιμισκή, λεωφ. Στρατού, Β. Γεωργίου), επιτρέποντας τη διασύνδεση με πλήθος λεωφορειακών γραμμών προς κάθε κατεύθυνση.

Αλλαγές προτείνονται και για τη γραμμή 37, ώστε να μειωθεί η επικάλυψή της με τη γραμμή 14 και παράλληλα να εξυπηρετηθούν οι οδοί Κασσάνδρου και Αγίου Δημητρίου. 

Για τη γραμμή 64, ο ΟΑΣΘ προτείνει να μετατραπεί σε τοπική γραμμή, η οποία θα συνδέει το Φίλυρο με τον τερματικό σταθμό της Νεάπολης. Ετσι, θα επιτευχθεί η βελτίωση της συχνότητας εξυπηρέτησης του Φιλύρου, ενώ οι επιβάτες θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται σε τρεις βασικές γραμμές, οι οποίες συνδέουν τη Νεάπολη με το ιστορικό κέντρο και τα πανεπιστήμια. 

Τροποποιήσεις μελετώνται και για τις λεωφορειακές γραμμές 15 και 16, προκειμένου η συχνότητα εξυπηρέτησης να είναι στις ώρες αιχμής 5 με 6 λεπτά. 

Η πρόταση για τη μερική αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών έχει κατατεθεί στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), το οποίο και την επεξεργάζεται. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΑΣΘ, Γιάννη Τόσκα, «ως φορέας οφείλουμε να συζητήσουμε την πρόταση με τις τοπικές κοινωνίες, καθώς η όποια αναδιάρθρωση ενδέχεται να έχει και αντίλογο. Αισιοδοξώ ότι το φθινόπωρο θα την εφαρμόσουμε».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυκλοφορεί ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ ο κουτσοφλέβαρος...

Κυκλοφορεί ο Χριστουγενιάτικος ΚΑΤΟΙΚΟΣ!

Κυκλοφορεί ηλεκτρονικά ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ Νοεμβρίου!