Πώς θα σας φαινότανε η πεζοδρόμηση της πλατείας Επταλόφου;


Παρακολουθώ εδώ και καιρό τα σχέδια του δήμαρχου Αθηναίων, για την πεζοδρόμηση της πλατείας του Ψυρή. Η ιστορική γειτονιά με τα παραδοσιακά κτίρια πνίγεται απο τα αυτοκίνητα. Η πρώτη επέμβαση απομακρύνει τα αυτοκίνητα κάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ. Έπονται και άλλες παρεμβάσεις, τις οποίες σας παραθέτω παρακάτω. (ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ)
Νομίζω πως είναι μια πολύ καλή ιδέα, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στην πλατεία μας, την Επτάλοφο. Χρειάζεται ενδελεχή μελέτη, αλλά  προ παντός κότσια απο τον δήμαρχό μας, για πολιτική απόφαση!
Τί λέτε;
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ!

Στην πρώτη «οικολογική γειτονιά» της Ελλάδας φιλοδοξεί να μετατρέψει την περιοχή του Ψυρή ο Δήμος Αθηναίων. Το πρώτο βήμα αρχίζει την ερχόμενη Παρασκευή, όπου θα ισχύσει η βραδινή απαγόρευση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. 

Σε δεύτερη φάση, τον Ιούνιο, μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο για τη φύτευση και την επίστρωση δρόμων με ειδικά υλικά, τα οποία θα συμβάλλουν στη μείωση της θερμοκρασίας και την εξοικονόμηση ενέργειας. 

Το σχέδιο για την αναμόρφωση της ιστορικής γειτονιάς της Αθήνας αναμένεται να συζητηθεί σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης, όπου και θα λάβει το πράσινο φως για να ρυθμιστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες του πιλοτικού προγράμματος
ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ Η Β΄ ΦΑΣΗ
Με νέου τύπου άσφαλτο και κατάλληλα φυτά φιλοδοξούν να μεταμορφώσουν την περιοχή σε «οικολογική γειτονιά»
απαγόρευσης κυκλοφορίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από σήμερα η Δημοτική Αρχή σε συνεργασία με την Τροχαία θα αρχίσει να τοποθετεί στις αρχές 18 δρόμων που οδηγούν στου Ψυρή ειδικές πινακίδες που θα ενημερώνουν τον κόσμο ότι απαγορεύεται η διέλευση των αυτοκινήτων μέσα στη γειτονιά. 

Οι μόνιμοι κάτοικοι

Δικαίωμα διέλευσης θα έχουν οι οδηγοί οι οποίοι θα κατευθύνονται για να παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους σε κάποιο από τα περίπου 10 γκαράζ της περιοχής. Εκεί θα βρίσκονται τις ώρες αυτές περίπου 40 δημοτικοί αστυνόμοι, οι οποίοι θα συνοδεύουν τους οδηγούς μέχρι τα γκαράζ για να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους. Η στάθμευση σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της περιοχής θα απαγορεύεται και όπως ανέφεραν στελέχη του δήμου στα «ΝΕΑ», «δεν αναμένεται να δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα ούτε με την τροφοδοσία των καταστημάτων, καθώς συνεννοηθήκαμε με τους ιδιοκτήτες τους ώστε να ολοκληρώνουν τον εφοδιασμό τους πριν αρχίσει η απαγόρευση στις 7 το βράδυ». 

Ήδη το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, αλλά και χθες το πρωί δημοτικοί αστυνόμοι και στελέχη των αρμόδιων διευθύνσεων του δήμου βρίσκονταν στου Ψυρή και ενημέρωναν τους περαστικούς με ειδικά φυλλάδια για το νέο μέτρο που θα αρχίσει στις 27 Φεβρουαρίου και θα ισχύει κάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ από τις 7 μ.μ. μέχρι τις 3 π.μ. Ειδική μέριμνα έχει ληφθεί για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής που δεν υπερβαίνουν σε αριθμό τους 90 και οι οποίοι διαθέτουν συνολικά περί τα 60 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Σε αυτούς θα μοιραστούν τα επόμενα 24ωρα ειδικές κάρτες που θα επιδεικνύουν στους δημοτικούς αστυνόμους για να μπορούν να εισέρχονται μέσα στου Ψυρή. 

Αλλαγή φυσιογνωμίας

Το μέτρο απαγόρευσης της κυκλοφορίας κάθε Παρασκευή και Σάββατο το βράδυ θα ισχύει επ΄ αόριστον σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή και εφόσον ο κόσμος το στηρίξει- όπως ευελπιστούν στην Πλατεία Κοτζιά- τότε θα αρχίσει το δεύτερο και σημαντικότερο βήμα του σχεδίου για τη μεταμόρφωση της περιοχής σε «οικολογική γειτονιά». Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», ο δήμαρχος κ. Νικήτας Κακλαμάνης έχει ήδη δώσει εντολές στους διευθυντές των υπηρεσιών του δήμου να συνεργαστούν άμεσα με ομάδα καθηγητών του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών αλλά και του Πολυτεχνείου, ώστε να γίνουν όλες οι απαραίτητες μετρήσεις και έρευνες με σκοπό να υποδειχτεί η καταλληλότερη μέθοδος για την αλλαγή της φυσιογνωμίας της περιοχής. 

Κύματα δροσιάς

Στο πλαίσιο αυτό οι επιστήμονες πραγματοποιούν συνεχείς μετεωρολογικές μετρήσεις στην περιοχή, ώστε να συνθέσουν μια εμπεριστατωμένη εικόνα του μικροκλίματος που επικρατεί κάθε εποχή στου Ψυρή και παράλληλα διερευνούν τα πεζοδρόμια και τους δρόμους στους οποίους μπορούν να επέμβουν επιστρώνοντας ειδικά υλικά, ώστε να μετατραπεί ολόκληρη η ζώνη σε «θερμοστάτη». Η πρώτη εκτίμηση που μετέφεραν οι ειδικοί στον κ. Νικήτα Κακλαμάνη είναι ότι αν σε ορισμένους δρόμους τοποθετηθεί νέου τύπου άσφαλτος και ειδικά πλακάκια στα πεζοδρόμια σε συνδυασμό με κατάλληλα φυτά και δέντρα, τότε η θερμοκρασία τους θερινούς μήνες θα διατηρείται σε υποφερτά επίπεδα χωρίς να προκαλεί αισθήματα δυσφορίας στους πολίτες από τα κύματα θερμότητας που εκπέμπει το τσιμέντο. Με τον τρόπο αυτό, τα κλιματιστικά μηχανήματα θα δουλεύουν λιγότερο για να δροσίζουν σπίτια και καταστήματα και έτσι θα γίνεται περισσότερη εξοικονόμηση ενέργειας. 

Τα στοιχεία αυτά θα συνεκτιμηθούν το επόμενο διάστημα με ένα τεράστιο όγκο δεδομένων που έχει συγκεντρώσει ο δήμος για τη γειτονιά του Ψυρή - και τα οποία αφορούν από τον αριθμό των επισκεπτών κάθε μέρα μέχρι το ύψος και τα υλικά κατασκευής των κτιρίων (!)- με σκοπό το σχέδιο για την αναμόρφωση της ιστορικής γειτονιάς να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο επιστημονικά τεκμηριωμένο γίνεται. 

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Νομίζω ότι μια τέτοια εκδοχή ,δεν μπορούμε ούτε καν να την συζητάμε ,μιας και η πλατεία μας είναι σε κομβική θέση του Δήμου μας και η πεζοδρόμηση της θα επιφέρει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα ,μιας και δεν έχουμε εναλλακτικές λύσεις .
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Στη σφαίρα της φαντασίας, όπως πχ ο Τρικουπης σε εποχές πρωτόγονες ονειρεύτηκε τη γέφυρα του Ρίου Αντίρριου, έτσι μπορούμε να ονειρευτούμε κάτι τέτοιο. Παράλληλα, η κίνηση των οχημάτων θα μπορούσε να υπογειωθεί, έτσι ώστε να εκλείψουν τα λειτουργικά προβλήματα. (Η υπογείωση της Βενιζέλου π.χ. θα μπορούσε να ξεκινάει σχεδόν από τη Μενεμένη και η σημερινή επιφάνεια του δρόμου να γίνει ένας παραδεισένιος περίπατος ανάμεσα σε δέντρα και ένα μικρό κανάλι νερού). Για να γίνει όμως αυτό πρέπει πρώτα να τολμήσουμε να το φανταστούμε και στη συνέχεια να ερευνήσουμε πώς μπορεί και αν μπορεί να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο. Αν δεν το σκεφτούμε έστω και σαν τρελό όνειρο, πως θα μπορούσε κάποιος, στα καλά καθούμενα να αρχίσει να φτιάχνει ένα τέτοιο έργο?
Κ.Κρικέλης
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
ΟΙ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ ΕΓΙΝΑΝ ΑΓΟΡΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ . ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ AGENDA 21 ( ΣΥΝΘΗΚΗ ΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 1992) Ή ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ ΤΟΥ 21 ου ΑΙΩΝΑ .ΤΕΤΟΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΕΝΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ , ΟΠΟΤΕ ΑΣ ΟΝΕΙΡΕΥΤΟΥΜΕ ,...ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυκλοφορεί ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ ο κουτσοφλέβαρος...

Κυκλοφορεί ο Χριστουγενιάτικος ΚΑΤΟΙΚΟΣ!

Κυκλοφορεί ηλεκτρονικά ο ΚΑΤΟΙΚΟΣ Νοεμβρίου!